




Οι άξονες του περιεχόμενου της Ψυχολογικής Υπηρεσίας που παρέχεται στο Ειδικό Σχολείο Λευκωσίας έχουν διαμορφωθεί ως ακολούθως:
	1. Αξιολόγηση
1.1. Σκοπός:
Ψυχολογική και ψυχοεκπαιδευτική αξιολόγηση της λειτουργίας των ατόμων που φοιτούν στο σχολείο, κατά τη διάρκεια της παρακολούθησης των προγραμμάτων του σχολείου
1.2. Διαδικασίες:
• Αξιολόγηση Νοητικού Επιπέδου
	• Κοινωνική Προσαρμογή
	• Συμπεριφορά
2. Θεραπευτική Παρέμβαση
	2.1. Σκοπός:
	• Η πρόληψη και η αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς (προκλητική, αντικοινωνική, καταστρεπτική, επιθετική κ.ά.)
	• Η ενδυνάμωση της προσωπικότητας για όσο το δυνατό μεγαλύτερη προσωπική και κοινωνική επάρκεια
	• Η αναβάθμιση των διαπροσωπικών σχέσεων και η προώθησή της καλύτερης ποιότητας ζωής στα πλαίσια του περιβάλλοντος τους
	• Η προώθηση της ψυχικής υγείας των ατόμων με ειδικές ανάγκες που φοιτούν στο σχολείο
	2.2.  Διαδικασίες:
	• Πρόληψη
	o Ετοιμασία της πολιτικής του σχολείου σε θέματα Πρόληψης (Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας) και Παρέμβασης/ Χειρισμού σε επεισόδια περιστατικών και κρίσεων
	o Ομαδική και ατομική: Σε συστηματική βάση με σκοπό τη θεραπευτική και ψυχοεκπαιδευτική προσέγγιση στον τρόπο αντιμετώπισης των σχέσεων.
	• Παρέμβαση
	o Ατομική: Σε περίπτωση «επεισοδίων » παραβατικής συμπεριφοράς ή/ και κρίσεων
	o Ομαδική: Σε περίπτωση «επεισοδίων » παραβατικής συμπεριφοράς ή/ και κρίσεων
	3.  Συνεργασία με το Προσωπικό
3.1.  Σκοπός:
	• Σφαιρική και συντονισμένη αντιμετώπιση και προσέγγιση των μαθητών
	• Αλληλοενημέρωση και στήριξη σε θέματα που αφορούν στους μαθητές και πιο γενικά στο αντικείμενο εργασίας
3.2. Διαδικασίες:
	• Εργαστήρι Ανατροφοδότησης και Επαγγελματικής Ανάπτυξης
	• Συντονισμός/ Στήριξη
	• Ατομικά Προγράμματα Στήριξης
4. Συνεργασία με την οικογένεια
4.1. Σκοπός:
	• Καθοδήγηση, συμβουλευτική, στήριξη των γονέων και της οικογένειας γενικότερα
	• Συντονισμός για την επεξεργασία και εφαρμογή των προγραμμάτων του σχολείου
 4.2. Διαδικασίες:
	• Ατομικές συναντήσεις σε προδιαγραμμένη βάση
	• Ομαδικές συναντήσεις
	• Εργαστήρια γονέων
5. Συνεργασία με Υπηρεσίες
	5.1. Σκοπός :
	• Συντονισμός για την εφαρμογή προγραμμάτων στα πλαίσια σφαιρικής αντιμετώπισης της ανάπτυξης των μαθητών του σχολείου
	• Συντονισμός για θέματα ψυχολογικής πρακτικής,, έρευνας και προβληματισμού
5.2.  Διαδικασίες:
	• Συνεργασία με Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας (Τμήμα Παιδικής και Εφηβικής Ψυχιατρικής, Τμήμα Ενηλίκων, Ιδιώτες)
	• Συνεργασία με το Τμήμα Κοινωνικής Ευημερίας
	• Υπηρεσίες Ενηλίκων Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες
	• Άλλες Υπηρεσίες