• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Ψυχολογική Υπηρεσία

Οι άξονες του περιεχόμενου της Ψυχολογικής Υπηρεσίας που παρέχεται στο Ειδικό Σχολείο Λευκωσίας έχουν διαμορφωθεί ως ακολούθως:


1. Αξιολόγηση

1.1.  Σκοπός:

Ψυχολογική και ψυχοεκπαιδευτική αξιολόγηση της λειτουργίας των ατόμων που φοιτούν στο σχολείο, κατά τη διάρκεια της παρακολούθησης των προγραμμάτων του σχολείου

1.2. Διαδικασίες:

• Αξιολόγηση Νοητικού Επιπέδου
• Κοινωνική Προσαρμογή
• Συμπεριφορά

2. Θεραπευτική Παρέμβαση


2.1. Σκοπός:
• Η πρόληψη και η αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς (προκλητική, αντικοινωνική, καταστρεπτική, επιθετική κ.ά.)
• Η ενδυνάμωση της προσωπικότητας για όσο το δυνατό μεγαλύτερη προσωπική και κοινωνική επάρκεια
• Η αναβάθμιση των διαπροσωπικών σχέσεων και η προώθησή της καλύτερης ποιότητας ζωής στα πλαίσια του περιβάλλοντος τους
• Η προώθηση της ψυχικής υγείας των ατόμων με ειδικές ανάγκες που φοιτούν στο σχολείο
2.2.  Διαδικασίες:
• Πρόληψη
o Ετοιμασία της πολιτικής του σχολείου σε θέματα Πρόληψης (Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας) και Παρέμβασης/ Χειρισμού σε επεισόδια περιστατικών και κρίσεων
o Ομαδική και ατομική: Σε συστηματική βάση με σκοπό τη θεραπευτική και ψυχοεκπαιδευτική προσέγγιση στον τρόπο αντιμετώπισης των σχέσεων.
• Παρέμβαση
o Ατομική: Σε περίπτωση «επεισοδίων » παραβατικής συμπεριφοράς ή/ και κρίσεων
o Ομαδική: Σε περίπτωση «επεισοδίων » παραβατικής συμπεριφοράς ή/ και κρίσεων


3.  Συνεργασία με το Προσωπικό

3.1.  Σκοπός:
• Σφαιρική και συντονισμένη αντιμετώπιση και προσέγγιση των μαθητών
• Αλληλοενημέρωση και στήριξη σε θέματα που αφορούν στους μαθητές και πιο γενικά στο αντικείμενο εργασίας

3.2. Διαδικασίες:
• Εργαστήρι Ανατροφοδότησης και Επαγγελματικής Ανάπτυξης
• Συντονισμός/ Στήριξη
• Ατομικά Προγράμματα Στήριξης

4. Συνεργασία με την οικογένεια

4.1. Σκοπός:
• Καθοδήγηση, συμβουλευτική, στήριξη των γονέων και της οικογένειας γενικότερα
• Συντονισμός για την επεξεργασία και εφαρμογή των προγραμμάτων του σχολείου

 4.2. Διαδικασίες:
• Ατομικές συναντήσεις σε προδιαγραμμένη βάση
• Ομαδικές συναντήσεις
• Εργαστήρια γονέων

5. Συνεργασία με Υπηρεσίες


5.1. Σκοπός :
• Συντονισμός για την εφαρμογή προγραμμάτων στα πλαίσια σφαιρικής αντιμετώπισης της ανάπτυξης των μαθητών του σχολείου
• Συντονισμός για θέματα ψυχολογικής πρακτικής,, έρευνας και προβληματισμού

5.2.  Διαδικασίες:
• Συνεργασία με Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας (Τμήμα Παιδικής και Εφηβικής Ψυχιατρικής, Τμήμα Ενηλίκων, Ιδιώτες)
• Συνεργασία με το Τμήμα Κοινωνικής Ευημερίας
• Υπηρεσίες Ενηλίκων Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες
• Άλλες Υπηρεσίες